Milli kuşu uçmayan ülke: Türkiye

Havacılık, Hürkuş, Mehmet Fahri Sertkaya, TAI, Test uçakları, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, Uçaklar,


KUŞUMUZ UÇMUYOR.

Her şeyi şişirip şişirip şov yaparlarsa, her yaptıklarını ego tatmini, benlik, kibir, övünme ve oy kaygısı ile yaparlarsa, böyle rezil olurlar.

Fiilen en az iki yıldır başlamış bulunan 3. dünya savaşında, ABD-AB-İSRAİL cephesi, ülkemizin, Rusya, Çin, İran, Suriye, Kuzey Kore derken dünyanın nüfus ve savaş gücü olarak ezici üstünlüğe sahip ülkeler birliği karşısında, caydırıcı bir süper güç görünümünde olmasını istiyor. Hiç değilse bölgesel bir süper güç gibi durmasını... 

Bu yüzden bu güne kadar gelişmemize içimizdeki hainler eli ile, içimizdeki İsrail eli ile mani olan bu batılı ülkeler ve İsrail, bu gün, bir an evvel her alanda güçlenmemizi istiyorlar. Hal böyle olunca da "Biz bunu gerçekten yapabilir miyiz?""Bunları yapmak için yetişmiş insan gücümüz ve teknolojimiz ve paramız var mı?""Bunu yaparız, bir şey değil.. Ama yapar yapar çöpe atarız. Satamadıktan sonra yapmanın bir alemi var mı?" demeden, bir çok şeyi bir arada yapma gayretine girdiler. Sonuç hüsran.. Birer ikişer bütün şişirilmiş balonlar patlıyor. Ta ki Yüksek Hızlı Tren'e, Marmaray'a kadar... Önemine binaen tekrar tekrar yazıyorum. YHT, Eskişehir'den İstanbul'a kadar sadece 50 km/saat hız ile gidiyor. Proje tamamlanmadan devreye alındı. Tamamlansa da, mevcut bir çok aksaklık giderilemeyecek. Aynı Marmaray gibi... Her şey baştan sağma, her şey şov için. İnsan canının da hiç değeri yok. 

Tabii bu yaşananlara dair, bir de, "Mecbur kalmış da olsalar, ABD-AB-İSRAİL cephesi, Türkiye'nin gerçek bir süper güç olmasına, hatta geçelim süper güç olmasını, ciddi bir kalkınma hamlesi yapmasına izin verir mi? Üstelik Erdoğan'ın dört tarafı Gizli Yahudiler, Sabetaycılar, Masonlar ve CIA kadrolu sözde Türk siyasetçiler ile dolu iken?" şeklinde bir tartışma konumuz var. 

Detaylar, ihtimaller, görüşler, fikirler, deliller, karşı deliller çok tartışılır ama tartışılmaz gerçekler var. Hesapsız ve acele hareketlerden midir, yoksa yapılanların sadece göstermelik ve kısa süreli olmasının istenmesinden ve güçlü bir ağır sanayi, güçlü bir teknolojik üretim zemini, gerçekten güçlü bir Türkiye oluşmasını istemediklerinden midir bilinmez, bizim kuşlar uçmuyorlar. 

Evet, kuşlar uçmuyorlar. Anlatıp duruyorum, her iddiaları ellerinde patlıyor ve geçici bir şovdan başka bir şey olmuyor. Hükümetin "yaptık" dediği şeylerin çoğunu başka devletler yapamıyor değiller, "yapmıyorlar

Çünkü yapmak satın almaktan pahalıya geliyor. Az adet lazım olunca zaten dünyanın her yerinde gençler bile, kendi kendilerine 3D yazıcılar ile, yüz milyonlarca dolar ve binlerce çalışanı olmayan küçük atelyelerde "yaptık" denilenlerin çoğunu yapıyorlar. 

"Yaptık" denilenlerden biri de Hürkuş uçakları.... Görünen o ki, bu balonun da patlama zamanı gelmiş. TSK gerekli olan uçak ihtiyacı için, yerli malı Hürkuş satın alıp desteklemek yerine Güney Kore malı uçakları alınca Güney Kore savunma sanayii çevreleri "Türkiye kendi eğitim uçağını yapmak istedi. Ancak başarısız olunca bize yeni uçak siparişi verdi" diye konuşmaktan, dedi kodu yapmaktan, hatta bunları basına yansıtmaktan ar etmediler.


Gerçi TAİ(Türk Havacılık ve Uzay Sanayii) iddiaları yalanladı ve "Hayır. Hürkuş uçacak. Göreceksiniz bakın mutlaka uçacak. Proje başarısız olmadı." mealinde açıklama yaptı ama başka da bir şey yapamazdı ki zaten?

"Ben lafa değil icraat bakarım. Hani kuş? Uçuyor mu?" deyip tartışmaya girmenin de bir fayda sağlayacağı yok. En üzücü olanı ise, bu uçakların havada kırk takla atan, düşman uçağını gözünden vuran, pilotların zihin kontrolü ile kontrol ettiği, süper yüksek irtifalardaki basınca hiç zorlanmadan dayanıp uçan, parçacık takviyeli ışınlar ile imha kabiliyeti olan bilmem ne kadar gelişmiş özelliklere sahip olan, ya da böyle ne bileyim en azından F35 ya da Su35 gibi uçaklar değil de sadece basit mi basit eğitim uçakları olması... Yani yapamadığımız uçaklar, dünyanın her yerinden satın alınabilecek uçaklar. ABD'de hobi olsun diye herkesin binip pilotluk öğrendiği ara ara da evlerin çatısına çakıp haber olduğu uçaklardan...

Zaten biz onlarca yıldır, aslında ABD'nin proje hatası olduğundan bize kakaladığı F16 uçaklarını imal edebiliyorsak, F16'lar ile özdeşleşmiş bir ülke isek, ürettiğimiz bu F16'ları satacak kimse bulamayıp da Ürdün'ün üretip de satamadığı ciplerle takas etmiş isek, neden bir de Hürkuş yapmaya kalkıyoruz bu konjektürde, anlamadım gitti... Yani kimseye satamayacak isek, bu projeyi başarsak bile küllü zarardayız ki başaramadık, şov yapmaktan icraat yapamadık, zararı siz hesap edin. 

Sadece kendi ihtiyacına yetecek kadar üretim yapacaklar için farklı alternatifler var. Hiç öyle binlerce mühendis çalıştırmaya, onlarca yan sanayi fabrikasını ve binlerce işçiyi bu projeye bağlamaya, binlerce testler yapmaya, tarifsiz masraflar etmeye gerek yok. İlk duyduğunuzda abartılı gelebilir ama dünyanın çeşitli ülkelerinde, kendi dar imkanları ile aslan gibi uçaklar, denizaltılar, ısmarlama otomobiller(Her yanını sizin istediğiniz gibi yapıyor adam. Hem de hakiki bir otomobil hani.. A kalite) yapan ve bunları satan insanlar var. 3D yazıcı ile araba yapanlar, Güneş enerjili (gerçek boylarda ve özelliklerde) uçak yapıp binlerce km. uçuranlar, evinde ışın silahları yapıp balonları patlatanlar, daha neler neler... Bu adamlara deseniz ki "Koca devlet bu işe soyunmuş, liderleri bu kadar nutuk atmış sonra da projeleri kaldırılıp çöpe atılmış.",  bir acayip olurlar. 

Şimdi bu yaşananlardan ve bu yazıdan çıkarılacak çok ders var ey ahali! Milleti kandırmak iyi bir şey değildir. Milli sermayeyi heba etmek iyi bir şey değildir. Birilerinin emirleri ile yapılamayacak şeylere girişmek iyi bir şey değildir. Birilerinin emirleri gereği, "yapamamak" için yapmaya çalışmak, alemi oyalamak, göz boyamak iyi bir şey değildir. Sonunda çok kötü rezil olunur. Kuşunuz bile uçmaz, kalırsınız meydanda...

Mehmet Fahri Sertkaya - www.SpaceExplorer.TV






Konu basında şu şekilde haber oldu: 


Hürkuş'un başarısız olduğu iddia ediliyor

Milli uçak projesi olarak tanıtılan Hürkuş’un başarısız olduğu iddia edildi. İddiayı dile getiren Güney Kore savunma çevreleri, "Türkiye kendi eğitim uçağını yapmak talep etti ancak başarısız olunca bize yeni uçak siparişi verdi" diye belirtti .


Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na Güney Kore’den tekrardan eğitim uçağı alınması, savunma sanayinin eğitim uçağı projesi olan Hürkuş’ta “Başarısızlık mı yaşanmakda ”  tartışmasına ne sebepten oldu. Buna ne sebepten olan hadiseler de gelişti:

350 MİLYON DOLARLIK SİPARİŞ

- Türk Hava Kuvvetleri'nin T-37 eğitim uçaklarının ömürlerini tamamlamaya başlaması üzerine, 2007'e Güney Koreli KAİ'ya 350 milyon dolara 40 tane KT-1T uçağı siparişi verilmiş, 15 uçak ise "opsiyon" olarak sözleşmede yer almıştı.

- Buna paralel olarak yerli eğitim uçağı üretimi için harekete geçilmişti.
15 uçak için kaydırma

- Hürkuş'un gökyüzünde boy göstermesi üzerine, Güney Kore'den "opsiyonel" ek 15 uçağın alımından önceki sene vazgeçildi ve bu sipariş TAİ'nin geliştirdiği Hürkuş'a kaydırıldı.

- Ancak söylenenlere göre Hürkuş başarısız oldu. Güney Kore’den alınmaktan vazgeçilen 15 ek uçak tekrardan devreye girdi.

- Başarısızlık iddiaları ise Güney Kore’den geldi. Ülkenin Joon Gang gazetesine beyanat veren Güney Kore Hava Kuvvetleri yetkilileri "Türkiye kendi eğitim uçağını yapmak talep etti ancak başarısız olunca bize yeni uçak siparişi verdi" diye belirtti .

TAİ'DEN YALANLAMA GELDİ

- TAİ kaynakları ise iddiaları yalanlıyor. Hürkuş uçağının deneme uçuşlarının devam ettiğine önem arz ediyor .

- Bu kaynaklar, “Güney Kore KT-1T uçağını 3 senede vereceğini belirtti . TAİ ise Hürkuş 4 senede teslim etme sözü verdi. Onun için Hava Kuvvetleri eğitim çalışmaları aksamasın diye G. Kore’den 15 uçaklık ekin de alınmasını istiyor olabilir. Hürkuş’ta arıza yok. 2. prototipi yapıldı, ilki uçuyor. Seri üretim mukavelesi imzalandı. Sertifikasyon süreçleri var” diyor.  

HAYATİ BİR ETKİSİ OLMAZ

- Savunma uzmanları ise aradaki sürenin çok fazla hayati bulunmadığı vurgulayarak, bunun eğitim faaliyetlerini olumsuz etkilemeyeceğini düşünüyor.

2015'TE SEGİLENECEKTİ

Savunma çevrelerinde Türk Havacılık ve Uzay Sanayii TAI ’nin Hürkuş'u 2015'te Paris Havacılık Fuarı'nda sergilemeye hazırlandığını ancak nihayet gelişmeler uçağın dünya pazarına açılmasını olumsuz istikametinde etkileyeceğine ilgi topladı .

HENÜZ DENENİYOR

Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Projesi olan Hürkuş, 2006 senesi Mart ayında SSM ile TUSAŞ arasında imzalanan mutabakat ile yürürlüğe girdi. Hürkuş’un ilk prototipi 29 Ağustos 2013'te ilk uçuşunu yaptı. Projenin ikinci uçağı ise 10 Eylül 2014’te ilk tecrübe uçuşunu yaptı.

'NEDEN SİPARİŞ VERDİNİZ?'

Cumhuriyet Halk Partisi CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, bu konuda Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun cevaplaması için yazılı bir sual önergesi verdi. Tanrıkulu'nun şu soruları önem arz ediyor :

- KAİ'den 2015 senesinde KT-1 model 15 eğitim uçağı satın alacağı iddia edilmesi doğru mudur?

- Türk Hava Kuvvetleri, Hürkuş testlerinin bitmesini beklemeden hangi neden ile G. Kore’den uçak siparişi vermiştir?

- Hürkuş, önümüzdeki sene Paris Air Show'da görücüye çıkacaktır. Uçağa ilgi gösteren ülkelerden, G. Kore’den uçak alımı soruları gelmekde olduğu takdirde nasıl bir cevap verilecektir?

- Hürkuş projesinden vazgeçildiği iddia edilmesi doğru mudur?

Erkan ACAR- BUGÜN GAZETESİ



Uzay ve dünya dışı yaşam konularında birbirinden dikkat çekici yayınlar www.SpaceExplorer.TV sitemizde

0 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.